14. března 2012

Vložka do kočárku a stínko - střihy

Na přání ještě přidávám střihy na vložku do kočárku X-lander XA a stínítko proti sluníčku na boudu.


Loni jsem šila dvě. Jednu pro sebe a druhou pro kamarádku, ta už byla vychytanější. Vrstvy byly tři - bavlna, uvnitř vatelín a zase bavlna. Ještě jsem dělala chrániče popruhů a krytku na přezku, ale nakonec jsme je stejně nevozili.










Je to střižené podobně jako originální vložka, ale jsou udělané uši na úrovni rukou, aby i předloktí bylo chráněno před dotykem k batohovině původního potahu a dotýkalo se savé bavlny. Patentky tam být můžou, ale v podstatě ani nemusí.
U své zelené jsem je udělala jen symbolicky a lituju, že jsem ty uši neudělala širší. Střih - ty uši jsem kreslila tak od oka, tak to snad půjde.
Pokud vám bude vložka sjíždět, přidělejte patentky na tu původní "umělohmotnou" a tuhle přicvakněte.






Ještě vychytávka na botičky -  igelit. Je to ten obyčejný průhledný igelitový ubrus, co se dává na stoly. Šije se docela dobře a přežil i pračku. U svojí vložky jsem to našila z obou stran a napevno. Neosvědčilo se. Ani našít ani na obě strany. Takže na druhé už to bylo jen na jedné a ještě sundavací na patentky. Dá se sundat na praní a hlavně se dá sundat, protože dítě jen v kraťasech má hned zpocené nohy a navíc se ten igelit dost rozehřeje.


 Střih na stínítko  (heslo susu) zde. Šila jsem jen z jedné vrstvy bavlněného plátna. Střih je bez přídavků. Plátýnko stačí, stejně je to jen proti sluníčku a jinak to sundáte. Pršet na to nebude. Dole jsou dvě gumičky -  každá na jedné straně. Použila jsem lemovací černou, ale klidně použijte jakoukoliv - prádlovou a pod. Zahákla jsem to o černé napínátko boudy. Asi by ty gumičky šly udělat delší a dát tam nějaký háček, přezku, karabinu a připínat až dolů k rámu, ale mně to přišlo zbytečné. Stejně je bouda roztažená.









A ještě další drobnůstky - u stínítka boudy často vylézá bílá tyčka. Prostě to vymysleli špatně. Tyčka je moc dlouhá, lemovací proužek moc řídký a jakmile byť omylem to stínítko na kraji boudy ohnete dovnitř (a při nakládání do auta se to stane na 100%), tyčka je venku. Takže buď rovnou našijte kousky látky na okraje a nebo pokud tyčka už vylezla, kousek ji zkraťe a pak našijte kousky.






A ještě poslední - reflexní pásky kolem zápěstí na konstrukci kočáru neuškodí, budete vidět i v šeru.










Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.